close
Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
Looking for something light while keeping you safe and comfortable during extended waterside activities?

Shop New Drainmaker Shoe for Men, Women and Kids at Columbia!
From our sponsors
水性、油性漆可混用嗎?
May 30th 2014, 15:29

最近練習做盒子,才發現一個小小的基本功內含有太多的學問。

第一次做的好失敗,算了那不是重點。

我用特力屋買的松木板,我想染成柚木色。上網做了一些功課就動手了,後來才發現這原來不是憨人所想的那麼簡單。

我買了水性染料,也買了油性底漆。施工順序是先上底漆三次再上染色劑,但是發現染料好像吃不太進去。

爬文後有人說先上染料再上底漆,也有人說先上底漆再上染料。

而且施工完後才發現原來面漆跟染色劑又是不一樣的東西。

我想問的是水性漆與油性漆可以混用嗎?

上漆的順序是不是有分別?

我是用噴漆,應該選擇水性或是油性的漆呢?

感謝指導

上一張失敗的作品

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko99 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()