Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最新
>即時新聞-最新 
Free Bestselling eBooks

It's easy: sign up in under 10 seconds, tell us what kind of eBooks you love & we'll email you a list of deals every day - FREE! Join now!
From our sponsors
【短片】「請你領養我」 15歲孤兒尋找好心人
Oct 17th 2013, 19:07

【周佩萱╱綜合外電報導】10幾歲的孤兒,向來不是被領養的主要對象,面臨難搞的青少年時期,許多養父母都傾向領養10歲以下的小朋友,美國就有一名現年15歲的孤兒亨利(Davion Navar Henry),主動勇敢發聲,告訴大家他想要一個家。

在監獄中出生的亨利,出生至今在不同寄養家庭中生活,上個月出席教堂做禮拜時,他提出想尋找人領養他的想法,神職人員安排他在禮拜後發言,穿著過大西裝的亨利,緊張地在眾人前演說表示:「我一出生就在寄養家庭生活,我知道上帝沒有放棄我,所以我也不能放棄自己,無論是誰,年輕或是年老,養父或是養母,黑人或是白人,願意領養我的話,我都沒關係,我會相當感激,盡力做到最好。」

一直等待媽媽出獄和他團聚的亨利,獲知媽媽今年6月病死在監獄中,他決定改變自己,控制自己的脾氣,並用功念書,這學期他除了地理外其他學科都拿到A的成績,不過目前為止,還沒有任何人表達收養意願。

亨利尋找好心人領養他。翻攝.tampabay.com

亨利長大後想當警察。翻攝heartgallerykids.org

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko99 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()