Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中 
Don't wait in line!

Buy your movie tickets online. Find reviews, trailers, and more at Fandango.
From our sponsors
佛教 心理問題 如何快樂
Sep 7th 2014, 18:10

小弟 讀過很多宗教的書
但小弟最常看 是關於佛教的

有些問題想請教大師

PS 小弟只看大概的 沒深入研究

我想請教 "出家" 是為了什麼?
家裡富裕到是還好 如果家境不好
出家的人是不是都逃避生活而已?
畢竟百善孝為先不是?

還有 "慾望"
我本身沒什麼物慾
一部分可能是我運氣很差
一部分可能是我沒什麼錢
慾望這種東西 我沒有 但我也過得不快樂
一點都不快樂

最後一點

快樂是什麼 我從16歲就忘記了
如何找到快樂?

生活就像一台機器
賺錢 吃飯 顧家

玩樂我也不曾開心

該如何才能讓我的人生有點光明呢?
感謝

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko99 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()