Blogtrottr
Mobile01熱門文章
 
Selling event tickets?

Ticket Cake is the easiest way to sell more tickets online. They will help market & make sure your events are reaching their potential. Get started now.
From our sponsors
給年青人,我如何在22+3歲擁有6千萬的房子
Jan 17th 2014, 11:26

還記得我高中畢業的時候,老爸訓戒著我們

"只要努力,就可以出頭天"

在那個到處充滿機會的年代,哪怕是扛瓦斯桶,只要有心都可以變成貴婦。

只是很可惜,當年的我就像很多不懂事的小孩一樣,成天只會玩跟到處把妹。

後來經歷了女友劈腿,BB Call被老師沒收。沒考上大學。

我才真的意識到人是真的要努力才有機會賺大錢。

於是我從修機車的學徒開始工作,每個月只領7000元,我甘之如飴。

還記得那陣子 每天上下班回家就是滿手烏黑的指甲。很疲倦的時候偶爾會想起了父親的告戒

隔天我就把工作辭了,又找了一家早餐店的廚房工作。一大早3點就要起來開始煮豆漿

幾乎過的是日夜顛倒的日子,不過月薪也還不錯來到了12000。

之後幾年陸續換了幾份工作,薪水也跟著翻了兩三倍之多。我看著企業徵才廣告,大學生的起薪是22K

我還贏上一萬多塊~ 也算撫慰了我當年沒考上大學的遺憾,根本不需要念多好。

努力工作腳踏實地才是作人的根本

在我工作了7年後我也算是有點小積蓄約300k再加上媽媽幫的一些小忙,還有老爸的腳尾錢

本溫拿終於如願的在台北擁有兩間3000萬的房子~

魯蛇變溫拿 與大家共勉之~

Intel Pentium MMX 200MHZ ASUS TX97-E NEC 32MB EDO RAM*2 Winfast S280V2 2MB Q

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko99 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()