Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Design your online store.

Shopify let's you create your online store easily. With total control over your website’s design, state-of-the-art security & a fully hosted online shopping cart.
From our sponsors
Re: [請益] 月入31K,我存不到錢
Aug 26th 2013, 15:48, by lifesr

作者lifesr (阿鬍腦波只有三)

看板Salary

標題Re: [請益] 月入31K,我存不到錢

時間Mon Aug 26 15:48:14 2013

前文恕刪 整理了很多前面大大提到的看法 我本身也在台北 薪水也差不多 但我認為存錢並不是在現有的收支上面做更動 既然你認為這是你的最佳平衡 其實我覺得不用刻意調整 (除了治裝費以外,如果是要存錢 勢必要減少) 1.你才23歲,很多人會說,23歲其實早就要有人生規劃了。對,重點就在於看不出 你的人生規劃。 研究助理並不是一個穩定的好工作,甚至可以說是一個急悽慘的工作 (詳細我應該不用多說,job版 bio板隨便打開 ,為何都是助理文) 因為可取代性太高,每年都有畢業生。 你要想的是,你23歲 你後面可以做什麼? 2.學貸,這真的是一個非常令人頭痛的東西,對於平常人的家裡,超級大的開銷 為何要提到這個呢?簡單來說 我個人認為,如果學貸沒還完,就先不要想著存錢。 當你在想著又要還錢又要存錢的同時,已經完全降低你個人對於錢的慾望 我身邊很多朋友(應該都差不多同歲數2x歲) 分成兩種:一是專心還學貸,如果收入多,就可以還更多 一是邊還學貸,邊存錢 結果專心還學貸的人,都還完了甚至還開始有存款 兩邊同時者,儘管有存款,但是學貸依舊在 (詢問結果是,待款會是給人一個壓力的東西,當你對於貸款的態度想說 我有還就好, 會大大降低你的存錢慾望,因為你會覺得,我已經有還了 多的錢我可以拿去用) 問問你身邊有學貸的同學,這事很多親身經歷 當然如果你有自己規劃方式 可以當我是白說 剩下的想到我在補上,只是以案例說明,希望有幫助到你 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 61.220.255.128

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko99 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()